Wednesday, March 25, 2009

Laillaha illallah Muhammadarasulullah

ni gambar bulan penah terbelah di ambil oleh NASA (ingat tak peristiwa apa)

Ada org marah walau tiada asas & sandaran utk mengomen,
Ada yang menentang kerana punya pengetahuan untuk komen,
Ada org x kisah jer kerana tak amik port ngomelan2 ini,
Ada org amik tahu tapi tak tahu nak komen atas sandaran apa.
Ada org katakan boleh kerana tahu apa asas dan sandaran untuk mengomen,
Ada org marah malah memaki orang yang kata boleh glew sokongan

bagi mudah jer aku selagi bersandarkan dan yakin dengan ayat-ayat dibawah,
maka takkan tergugat akidah kita:















Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Katakanlah (wahai Muhammad): (Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa.
Sesungguhnya Allah kekal.
Dia tiada beranak dan Dia pula tidak diperanakkan
Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya.


dan juga ini


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم:

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ
Katakanlah: "Hai orang-orang kafir,


لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ
Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah,


وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah.


وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ
Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah,


وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah.


لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ
Untukmu agamamu, dan untukkulah agamaku


Saya bukan ahli agama, bukan alim sangat tp aku bersekolah di kawasan dikelilingi gereja dulu selama 5 tahun. Pernah dikatakan sekolah kami pengeluar pelajar2 yg tipis iman dan rendah akhlaknya malah ada yg menuduh ramai pelajar dan bekas pelajar murtad. Dan bila dikatakan isu ini menyebabkan penyelewangan akidah terutamanya pada anak2 muda yg tipis fahaman agama dan juga kepada umat Islam sendiri amnya, maka aku tercari-cari di mana pejuang Islam dan bangsa. Mereka yang dikatakan sanggup berkerat rotan berpatah arang dalam hal-hal yang menyentuh agama Islam dan bangsa. Jika tipis ditebalkan, jika kurang ditambahkan namun janganlah kita menyalahkan satu sama lain kerana gilakan kuasa dan populariti. Hal-hal begini adalah tanggungjawab bersama. Walahualam.
(ini pandangan aku sendiri yg memerhati sebagai hak seorang muslim dan rakyat Malaysia, tak tepat tolong tepatkan, terkurang minta tambahkan, andai khilaf diperbetulkan namun jangan kutuk mengutuk lebih2 suda)

15 comments:

tHEoNeANDoNLy said...

setuju dgn nagaperang!! bulan terbelah emmm... xlama jer lagi...sama2lah kita fikir2kan & renung2kan.. dah byk ker ilmu di dada, yg nak kita bwk nati..

Shitsurei shimashita said...

abg mud~
mencari dan terus mencari dan menambah terus menambah.

khairul onggon said...

Subhanallah... Maha Suci Allah... dan Maha Besar Allah...!!

mademoiselle azieshakespeare said...

lain orang, lain pandangan..

panjangkan akal untuk terus berfikir
(owh saya masih belajar untuk itu :D)

Misz_zana85 said...

owh ye, baru teringat kisah nie..
Ustaz Maharuddin (ustaz aku) pernah cerita zaman sek rendah dlu..sbb ustaz suke ngt cerita kisah2 nabi kat kami2 nie..
Tp nie la first time aku nmpak gmbar yg manusia temui nie

fahmi latiff said...

4 kul... sangat powerful

bulan terbelah.. tq kongsikan fahmi tak tahu pasal info ni ..

fahmi latiff said...

Subhanallah... Maha Suci Allah... dan Maha Besar Allah...!!

pink_butterfly said...

waahh...

1st time nmpak pixie ni...


naga, thanx 4 sharing da pixie...

PJ selamba said...

ya betul!
hehe

p/s: gambar atas tu betul ke?

kay said...

akhir zaman kan..memang banyak benda yg tak terduga berlaku..

bozzobattousai said...

dah dekat dah....bozzo rasa belom cukup lagi amalan nak bawak nih...dah dekat dah...kena tambah...

Shitsurei shimashita said...

onggon~
kerdilnya kita disis Nya.

azieshakespeare~
akal yg panjang mestilah diterjemahkan dgn akal yg waras.

fahmi latiff~
ya. 4 kul yg nampak simple tp byk manafaat.

cik rerama~
pict ni saya jumpa dalam blog ambunya. sesungguhnya selepas pulang Rasulullah, baginda telah di iduga dengan plebagai ujian dan cabaran mengenai Iskraj Mikraj baginda.

pj~
sesungguhnya tiada yg mustahil..gambar di amil NASA

kay~
ya sokong tu..akhirul zaman

Shitsurei shimashita said...

bozzo~
marilah kita menambah yer bersama2..seriau jer dgr ayat bozzo tu.

Audio said...

aaa... I got this pic since last year.. somebody forwarded to me. Banyak bukti2 nyata yang Allah tunjukkan buat umat. Even scientist Amerika and Russia believed yang kesan rekahan tu seolah2 bumi pernah terbelah dua n then bersambung balik. Maha Suci and Maha besar Allah :)

Shitsurei shimashita said...

audio~
Ya betul tu...namun masih ada org kurang yakin dengan fakta ini. Subhanallah.