Monday, March 9, 2009

JGN tiPU2 yer

Sebuah bas yg membawa 20 org ahli politik, memecut laju menuju kawasan kempen pilihan raya. Sampai di kawasan kg, tiba2 GEDEGANG!!! Bas itu terbabas & melanggar pokok, lalu melambung ke udara, kemudian terhempas semula di atas jalan raya. Bas itu hancur, kaca bersepah, semua ahli politik itu terbaring di atas jalan dgn badan dipenuhi darah.

Seorang petani tua yg sdg membajak sawahnya ternampak kejadian itu. Dek krana sorang ja & berada di kawasan terpencil, maka dia mengali lubang yg besar dgn jentera bajaknya, lalu mengebumikan semua ahli politik tadi.

Keesokannya, seorang anggota polis yg lalu di kawasan tersebut ternampak bangkai bas berkenaan ternampak bangkai bas tu. Polis tu punjbertanya kpd petani tua yg sdg membajak sawahnya; setelah mendapat cerita sebenar plos tu pun bertanya:
" semuanya mati ke pacik?


Petani: " Sebenarnya encik, ada lima enam org lagi yg cakap dia org masih hidup lg. Tapi encik taulah, cakap org politik ni bukan boleh percaya sangat"

______________________________________________________________________

12 comments:

PJ selamba said...

hehe
dah baca
betul ke politik camtu

Shitsurei shimashita said...

leh agaknya kalo hari ni cakap lain esok cakap lain lalalalalala!!!

x caye ke?? (cimb) kenapa (u-mobile)

nia said...

betol..betol..betol.. ;p

AmirFX said...

Nie citer kelas 18PL... hahaa... Lawak gila pakcik tu..

chimera said...

hahahahahahahhhh....

i.am.belle said...

naga,
aku setuju dgn pakcik petani tu. hahahaha giler kelakau xD

Ivy Metaga said...

haha..pakcik tu macam pak pandir da..

Shitsurei shimashita said...

nia~
yeeha..cian pakcik tu keja sorang2. mgkn dia da booster kot mcm power root ke? hehehehehe..

AmirFX~
pay per view wo cite nie lalalala

chimera~
kalo ko jd polis tu agaknya apa nak dibuat dgn pakcik tu? hohohoho..

i.am.belle~
agaknya gimanalah pakcik tu tgk mereka yg masih hidup tu? alahai, encik jgn main2 sama saya k, sudah taubat ka? celaka lah lu mo main2 cakap mati..

ivy metega~
pak pandir yg suka menyindir.... lalalalala

irbika said...

ceh... ingat citer antu tadi! tapi ader tulnyer jugak... hukum alam... saper suh cakap putar belit, nak mati pun org tak cayer!

Shitsurei shimashita said...

cik ika~
mcm serigala dgn gembala kambing..lalalala

vidadarisakura said...

betul3!hee

Shitsurei shimashita said...

vidadarisakura~
ya betul tu bah..matai tu org ramai kalo mereka smua ya gitu.