Sunday, February 22, 2009

Sumpah U lawa (ye lah tu)

Sepasang suami-isteri yang masing-masing cacat sedang berbual-bual di depan rumah. Suami yang buta memegang tangan isterinya yang lembut. Apa lagi, kembanglah hati isteri lantaran perbuatan suaminya itu.

Suami : "Ayang... Kulit ayang sungguh lembut dan gebu....!"

Isteri: "Oh ye ke? Kalau Abang dapat nampak betapa cantiknya wajah Ayang dan betapa putihnya kulit Ayang, tentulah Abang akan lebih rasa kagum"

Suami: "Takde lah... abang tak fikir begitu..."

Isteri: "Sumpah bang... Ayang memang lawa la...."

Suami: "Jika apa yang Ayang katakan itu betul, sudah tentu jantan lain takkan biarkan Ayang jadi isteri Abang yang buta ni...!"

---------
MORAL: Jangan mudah bersumpah dengan nama Allah, apatah lagi kalau itu adalah sumpah palsu.

Artikel ini adalah sumbangan kidznextblock, seorang warga Megasutra.

21 comments:

bluessie_7 said...

aaa...uuu...
huhu. tak terkata la lawak cmnie..

mademoiselle azieshakespeare said...

kejujuran itu penting
;D

Ken Cornellius said...

sebenarnye ni lawak atau satu crite ja bro?

Shitsurei shimashita said...

bluessie 7~
huhu... lawak dlm tangisan wo!

azieshalespeare~
ya betul jujurlah sejujurnya kita.

ken cornellius~
sinikal komedi ja tu..

aZuRa AhMaD said...

nanti dimakan sumpahkan...jujur?? ya..ia penting

paip-bocor said...

lebih baik menjadi sumpah2 sebab boleh bertukar2 warna mengikut keadaan sekelilingnya. mengikut pepatah antarabangsa masuk kandang kambing mengembek..masuk kandang harimau, cabut lari laaa..bro masuk joinlah blog baru aku.terimakasih

sirNik said...

:))))) cerita yg sangat menarik..:)))

PJ selamba said...

haha
ampes je
kesian bini dia

...lantas dengan tidak semena² satu penampar singgah kat pipi si abang yang buta itu...

helena's said...

hahaha...main sumpah lak tu..ekeke

pink_butterfly said...

sumpah abg,

ayang ni lawa tau~


haha~

=p

Yatt said...

mmg lawak tul..kahkah

2 2 terkena n mengena.. :-)

tHEoNeANDoNLy said...

wah! sekali samurai la masuk blog aku..hehehe... tul tu jujur itu penting!! jadi lah diri sdiri.. jgn byk menipu.. hehe..

irbika said...

ambil lah sesuatu yang kekal bukan yang bersifat sementara ...kerana kau bakal kehilangannya!aiseh...

ummi balqis said...

lawak gileee okehhhhhhh..

lawak jujur...

agegegegegegegegegegegege!

sutera putih said...

hakhakhak,,,
(gelak dulu),,,
The moral of da story,,,
Jgn sewenang2nyer bersumpah walaupun pada yang tak nampak...
kuang3x...
Zass,,,

mademoiselle azieshakespeare said...

jujur la sblum d nyanyi lan lagu 'leavin on the jet plane', uhuhu ;p

Shitsurei shimashita said...

azura ahmad~ TQ for ur comment. Tul jujur yg xleh bahayakan diri leh ke?

paip bocor~ sumpah2 ti kita tanya Raja Sesumpah k. hehehehehe!!

SirNik~ terima kasih.

PJ selamba~ jgn gitu wo! ti dia tepon Talian Nur. sayangi isteri anda walo gimana...

helena~ camne biznes ari tu? sumpah x cari lain.lalalalala!!

Shitsurei shimashita said...

cik rama2~ mo pilih yg mana menarik atau lawa/cantik?

yatt~ ooppss! sori- tul ke kena mengena?

theOneandOnly~ jgn byk tipu, ckit2 leh lah( buhung sunat kata cite P.Ramlee..kikikikik)

irbika~ kekal and everlasting, durable in every condition.

ummi balqis~ hehehehehehe! TQ 4 ur comment. dtg lagi k!

Shitsurei shimashita said...

sutera putih~
ya betul tu! dan kalo leh dari dalam mata hati skali wo! baru best!

azishakespeare~
hehehehehe~ best tak lagu tu?

ALL THE PEOPLE IN THE HOUSE~ STAND UP AND CHEERS UP! weeeee :)
THANK YOU FOR YOUR COMMENTS.

melle.masih sekolah. said...

nak tipu lastlast kantoii.haha.

Shitsurei shimashita said...

melle~ ha! jgn tipu2 ma! Tuhan talak suka wo....kalu cantik cakap cantik, tarak cantik simpan dalam bikin sendiri la..hehehehehe!