Wednesday, February 25, 2009

Malaysia Boleh blah kemana?

257,411 (baca- dua ratus lima puluh ribu emat ratus sebelas) anak zina. Bagus!! Tahniah!! Teruskan mendaulat undang-undang sekular LORD RIED CELAKA ini di malaysia tanah airku.Statistik di atas menunjukkan dengan jelas bahawa inilah `hadiah' dari sebuah kebebasan (freedom) yang diperjuangkan, didakyahkan dan diterapkan di Malaysia oleh pemerintah sekular.Kebebasan yang berasal dari Barat memandang setiap individu perlu diberikan kebebasan untuk melakukan apa jua tindakan termasuklah perzinaan.

Dari aspek perundangan, kita juga sudah jijik melihat hakim Syarie yang kononnya bekerja untuk Islam, berhukum dengan hukum Kufur, undang-undang Hudud telah ditukar dengan undang-undang bikinan manusia, iaitu 365 (bilangan hari setahun) iaitu maksima 3 tahun penjara, 6 sebatan maksima dan RM5000 denda. Inilah hukuman maksimum yang boleh dikenakan ke atas pelaku maksiat di dalam negara Islam Hadhari!

petikan dari Malaysiakini via Jalan Dakwah Jalan Berliku blog. Edited by Nagaperang (4 direct msg)

10 comments:

alien said...

mereka kata undang2 buatan mereka bagus..
tapi mereka lupa..undang2 ketetapan Tuhan..
mreka perjuangkan hak asasi manusia, kepentingan mereka..
tapi ada perkara mereka x perjuangkan..Agama mereka..

sampai bila?

PJ selamba said...

betul!
hukum hudud terbaik!
tapi...kenapa pemimpin takut melaksanakannya?
hmm...renungkanlah...
kita sendiri tahun jawapannya...

khairul onggon said...

klu diaorg laksana hudud, diaorg takut diaorg org yg pertama kena potong tgn watever.. curi harta rakyat ... hahahahaha... diaorg ni mmg ciken dgn hudud sedangkan setiap yg aalah tentukan ada hikmahnya... Allah Maha Besar & Maha Mengetahui..

kay said...

tak kan ke mana malaysia kalau gini..

zaidi ali said...

Salams Tuan Tanah & sahabat2,

Dah lebih 50 tahun merdeka pun bumi bertuah ni masih bergelap. Ada 100 GLC macam TNB dan 100 orang Mufti pun tak akan terang jua Malaysia ni kalau ditadbir oleh Enam Jahannam!

Lupakan Si Enam Jahannam dan doakan syurga untuk mereka. Amin.

Penerang Nur Islam tak boleh diwarisi oleh sesiapa setelah kewafatan Rasulullah SAW. Tidak oleh Keturunan Baginda, Ulama Teragung, Mufti Terhebat, Sultan Terdaulat maupun Perdana Menteri Negara Islam Paling Berkuasa di Dunia. Berapa ramai jumlah penduduk Islam yang boleh ditegur oleh golongan2 mulia di atas?
Berapa juta ustaz dihasilkan setiap bulan dan berapa ramai pula yang bidaah?

Kitalah Ummah Muhammad SAW yang mampu menerang dunia kembali dengan Nur Islam sementara menunggu akhir zaman. Tegurlah anak-anak, ibubapa,rakan sepejabat, guru, jiran malah seorang pembunuh kejam sekalipun...KEARAH KEBAIKAN. Tak perlu jadi Mufti, Ustaz atau Al-Hafiz untuk menegur amalan mungkar. Zina, Arak, Dadah, Bunuh...bermacam lagi. Kalau yang ditegur naik berang dan menikam kita sampai mati pun takpe...SYAHID.

Mulai besok setiap seorang antara kita mula tegur seorang kawan, seorang setiap hari pun jadilah. Setahun 365 orang. 10% berjaya(baca- tiga puluh enam setengah) insaf pun jadilah.

Penzina seramai 36.5 orang akan mengurangkan sebanyak 365 orang anak zina setahun (kadar 1 penzina heteroseksual tegar : 10 anak zina) pun jadilah!

Sekiranya pengiraan saya betul, 1000 individu seperti saudara-saudaraku akan mengurangkan anak zina seramai 365,000 (baca-tiga ratus enam puluh lima ribu) orang setahun!! Statistik akan jadi angka negatif dan untuk apa kita berharapkan Si Enam Jahannam?

Wallahu Aklam.

aku hanya orang kecik, dari sel yang paling kecik dalam badan lelaki... said...

salam ziarah dari cerita mungkar

kakyong said...

salam

Pada kakyong yg baru nak bertatih di alam keluarga & mendidik anak2.. berpendapat (ehem..) biar kita mulakan nya dari dalam rumah kita. Asuh anak-anak kenal Islam & kenal cara hidup Islam. Walau kita bukan lah yg golongan bijak pandai dlm hal agama Islam tetapi bila kita tunjuk adap yg baik2 yg dianjurkan Islam & beri pemahaman pad anak2 kenapa sebagai seorang Islam kita tidak boleh buat itu & ini.. disamping sentiasa mendoakan anak2.. jgn biarkan anak2 membesar tanpa perhatian..

Menulis ni utk mengingati diri sendiri juga..

indrabekti said...

salam kenal!

dayenpanthepucca said...

dunia akhir zaman...macam ni lah...semoga kita semua tidak terjebak...hu3...

Shitsurei shimashita said...

alien- tulah sekular

PJ- alif tendang wau chicken

Onggon- chicken togel dan pencen.

Kay- bleh blah gitu jelah

Zaidi- TQ for the comment. Bernas dan padat.

aku hanya org kecik- TQ for dropped by.

kakyong- tul tu dan saya sokong! yg penting dr family dul kemudian masyarakat.

indra bekti-salam muhibah

dayen- insyallah! palis!palis!