Friday, February 13, 2009

Keinsafan


Sayup terdengar hujan mencurah ke bumi
Kini terasa memecah kesunyian malam
Dan aku di sini sendiri dibaluti resah
Dibayangi sesal yang tak sudah

Renung langit sepi tiada purnama
Di dalam kelam ku lihat bayangku sendiri
Terpaku membisu tanpa suara dan segala
Apa petanda, apa rahsia

Oh Tuhanku Yang Maha Esa
Maha Penyayang Maha Pemurah
Andainya malam yang begini
Memberi pengertian untukku
Mencari hidayahmu...

Maka kutadahkan setulus
Pengampunan dan pengharapan
Untuk aku menebus dosa-dosa semalam

Cukup setakat ini... aku merasa
Terasing terhukuman dalam sengsara
Balasan dari kehancuran
Yang aku ciptakan

Dan kini ku mengerti
Antara dosa pahala
Yang mana lebih utama
Dalam meniti hidupan dan hari kematian
oh...

Andai malam ini satu peringatan
Bersyukurku pada Illahi
Andai malam ini satu kesudahan
Ku pintakan... satu pengaduan
Untukku menyudahkan kalimah
Terakhir...

di atas adalah lagu dari kumpulan K'rabat_ kumpulan rock awal 90an (white metal) Dulu lirik2 lagu ada makna dan kesannya. Tapi la ni, entahlah aku pun tak tau- banyak yg tak okey dari yg ok. lama jugak aku cari lagu ni.
Best wo lagu2 dulu! Korang plak macamana, apa lagu 'white metal' yg korang minat?
white metal tu ada elemen2 ketuhanan lah. X ganaz sgt.

5 comments:

caturist said...

Insaf... menusuk ke sanubari kalbuku...

Sayup aku dengar rintihanmu malam tadi...

Unknown said...

Aku suka d'Riyadh - Hanya Ketenangan.

Lagu metal yang menginsafkan dan menenangkan.

Anonymous said...

err
aku tak pernah dgr pulak lagu ni
tapi kan...
skrg ni aku minat lagu ungu - SurgaMu
boleh tahan jugak lirik dia
melodi pun sedap
insaf aku dgr lagu tu

bozzobattousai said...

nice...bozzo suka lirik tuh...tp lagu dia tak pernah dengar..nanti bozzo limewirekan...

Khairul Onggon said...

aku suka lagu munajat, rabbani.. lagu menginsafkan kekekekekeke..