Saturday, February 7, 2009

Pelik tapi benar


Gaza masih diserang dan aku pelik kenapa sembahyang hajat tak diteruskan lagi. Setakat boikot ja depa dok hingaq. Jangan kita lupa Allah akan membantu hamba-hambaNya jika terus berdoa, usaha dan tawakal. Aku sedih dan sering tertanya adakah ia hanya sokongan bermusim terutamanya dari umat Islam sendiri. Mengenai derma aku rasa negara2 Arab tu leh derma sebanyak mana pun dan derma kita aku rasa lebih baik kita untuk dalam negara kita. (bukan takde yang susah). Kalo nak bagi baik derma tu disalurkan kepada mangsa2 dari bagi kat kepala depa. Bukan apa kalo jadi pemimpin ni banyak 'corner'nya.
Wallahulam

4 comments:

khairul onggon said...

heran?? pelik?? pelik sebab hairan?? hairan sebab pelik?? hehe.. oning kepalo den..

PJ selamba said...

sabar naga sabar
aku rasa yang corner tu mungkin gak betul
tengok masa tsunami dulu dah la
malas aku cerita panjang²
hehe

Shitsurei shimashita said...

memang tabii manusia coz jumpa duit ja terus kelabu asap. byk ja cut and loss dia.

Ingat IJN tu aku ada derma tu masa sekolah2 dulu~ TELEHATI.

ZiZi said...

NAGAPERANG,

Saya jawab kat sini.

Bloggers Network @ Selangor Malaysia ialah cawangan Bloggers Network Malaysia.

Mendaftar ahli di kalangan Bloggers di Selangor.

Boleh juga Bloggers asal Negeri Selangor yang tinggal di negeri lain.

Tujuannya kesatuan...