Sunday, February 22, 2009

kESal

Lagu dibawah amat diminati kami sekeluarga; lagu ni banyak maknanya dalam kehidupan. Bukan takkat hal cintan cintun ja tapi leh dikatakan merangkumi kehidupan seharian.
Masa dapat tak hargai, saat yg diberi tak dinikmati, ruang yg ada tak diisi sebaiknya, akhirnya kesal resah bila semua hilang....

Kau Ku Rindukan


GINGERBREAD
Telah lama ku pendam rindu
Dalam diamku
Menantikan ucapan
Mesra darimu
Hingga kini kau membisu
Seribu kata
Mata bertentang Mata
Oh... ku gelisah

Kini kau berjauhan
Seribu perjalanan
Hati merintih sedih
Tiada berairmata

Kian ingin kau ku lupakan
Kian kau ku rindui
Kesal bertahun lama
Kerna kau tiada

Hidupku kian hampa
Semenjak perpisahan
Hilang tanpa berita
Rindu pada mu jua

Di mana ku cari ganti
Serupa denganmu
Kesal bertahun lama
Kerna kau tiada
Kesal bertahun lama
Kerna kau tiada

Hilang bertahun lama
Kau ku rindukan


3 comments:

tHEoNeANDoNLy said...

aduh.. shahdu shahdan lagu ni kan? emm apa pun biasa la adat maknusia ni.. dah mati baru nak ingat kebaikan org yg telah tiada.. baru terhegeh hegeh nak ingat itu ini.. (bak kata MAK DARA dlm ibu mertuaku.. "Buat aper menagis di cini..!!") hehe.. harap2 aku xtergolong dlm lingkungan itu... amin...

Marcella Raymond said...

Telah lama ku pendam rindu
Dalam diamku
Menantikan ucapan
Mesra darimu
Hingga kini kau membisu
Seribu kata
Mata bertentang Mata
Oh... ku gelisah

--> telefon saya si dia, kini murah untuk panggilan tempatan!

Kini kau berjauhan
Seribu perjalanan
Hati merintih sedih
Tiada berairmata

--> tiket air asia juga agak murah berbanding zaman 80'an

Kian ingin kau ku lupakan
Kian kau ku rindui
Kesal bertahun lama
Kerna kau tiada

--> sekarang ada friendster, myspace, facebook, dsb. jgn kesal saudara!

Hidupku kian hampa
Semenjak perpisahan
Hilang tanpa berita
Rindu pada mu jua

--> boleh iklan dalam suratkhabar tempatan @ buat class re-union!

Di mana ku cari ganti
Serupa denganmu
Kesal bertahun lama
Kerna kau tiada
Kesal bertahun lama
Kerna kau tiada

Hilang bertahun lama
Kau ku rindukan

--> SUDAHLAH JANGAN KESAL! BANGKITLAH SAUDARAKU! (^_^)V ehehhe

Shitsurei shimashita said...

theoNeANDoNLy~ 'kenapa kau dijadikan manusia, kan lebih baik ko menjadi binatang" - skrip cite Ibu Mertuaku.

Marcella~ walak ku tahu bila mo terbang ke sana bertemu konojo nee san ku plak. Wish me all the best k.