Tuesday, February 17, 2009

Aku dan bekal


dah macam kebiasaan aku suka bawa bekal tuk break/lunch start dari aku tadika sampai lah keja.
Mcm2 org kata tentang org yang suka bawa bekal tapi bagi aku dia punya nikmat BEST GLEW WO!
bukan apa, aku ni agak pemboros skit tentang makan, so tuk elakkan aku jd 'lapar' sebelum cukup bulan baik ingat2 skit. Duk kat KL kan belanja makan agak tinggi, jd aku pandai2 jegah dapur. Aku x cerewet sgt pasal makan ni, 1 jenis lauk pun jd janji kalo da KICAP KIPAS UDANG dah ngam tu.
Pastu, kalo hujung minggu barulah aku kluar gi beli makanan cam NASI DAGANG for my family atau apa2 jelah yg leh dimakan bersama2.
okeylah, aku nak gi sapendek ni, ENJOY UR LUNCH WO!!! bismillah....

15 comments:

Khairul Onggon said...

makan tak ajak pon... makan sorang2 bawah meja dapur tu yeee... hahahahaha

Shitsurei Shimashita said...

hehehehehe!!! takpe ti saya belanja bihun goreng pas abis meeting ti k.

irbika said...

nak mintak sikit.... memang rajin si nagaperang nih...

caturist said...

Oooo makan... da makan ubat...

Senyum sokmo k.

Shitsurei Shimashita said...

irbika~ terima kasih, kobang udah den ni... weeee!!!

caturist~ sudah bos? bos dah makan tak? take 5 before sick k.

Anonymous said...

"dah macam kebiasaan aku suka bawa bekal tuk break/lunch start dari aku tadika sampai lah keja."

siapa yang siapkan bekal tu..???

isteri ke ibu.. ?

untung berkat air tangan ibu @ isteri.. :)

cik iman said...

kalu lelaki bawak bekal..mmg nampak sgt klasik..(",)~
tp y pentg..bekal tu wat sendiri ke?atau tapau kat kedai je..")hehhe

aprilgurl said...

huhu...kalo tadika dulu mesti ada lunch beg kan..?khas bwk makanan jer...skang pon bwk bekal..oklah tuh..snang..ada bini leh tlg masakkn

Shitsurei Shimashita said...

fahmi latiff~
ibu saya le.. kdg sendiri bikin le
isteri~~~~coming soon. ti dia buatlah skrg dia jauh sgt.

nurul iman~
tapau bekas jelah beli kat Giant ja. hehehehehehehe...

april girl~
dulu bekas specel tapi skrg lagi specel. mcm2 kaler ada!!!!

kepada semua_ you all memang best glew. You all earn my respect. Yeeepi!!!

mademoiselle azieshakespeare said...

sy bawak gak...
tapi, bekal.... air jek
sbab sy antu air, eheeheh ;D

bozzobattousai said...

slamat makan...bawak bekal jimat sket....

sutera putih bertukar pink,,, said...

Ana pun suka bawa bekal,,,
Bekal air masak,,,
Hehe,,,
Zasss,,,,

Anonymous said...

baiknya incik naga
haha
aku pun bawak bekal sampai darjah 6
tapi form 1 dah tak bawak bekal lg sbb sekolah asrama
dining hall yang bekalkan pulak
hehe

singamaraja said...

Auuum !
Salam ziarah dan selamat sejahtera

Shitsurei Shimashita said...

madem azie~
leh tu, air pun mahal wo skrg! Byk minum air, hormon kite sehat.

bozzo~ adalah skit bezanya.

sutera putih~ hehehehe!! air masak bgus tuk otak jugak.

PJ~ aku 4 tahun makan percuma coz tempat keja bagi. Gomuk aku!

singamaraja~ terima kasih sudi datang