Tuesday, February 10, 2009

Sejarah Negeri Kedah

Me Rong - Naga Laut, Maha - Pembesar-, Wang Ser -puak tentera (bangsa harimau). Bendera ini dijumpai dalam website Maharaja China semenjak tahun 1996 lagi. Sekarang bendera ini muncul semula tanpa kalimah diatas.Nampak gayanya ada pihak yang belum berpuas hati dan masih cuba menggelapkan sejarah bangsa Melayu dari rumpun Siam ini dengan membuang kalimah tersebut. klik di sini untuk maklumat lebih lanjut.

12 comments:

Khairul Onggon said...

Dahsyat la shah.. cayalah.. dulu2 diaorg guna simbol tu utk menunjukkan kekuatan, tapi bukan dipuja.. Selagi tak menyalahi aqidah, boleh jer.. selagi hamba Allah itu mengucap dua kalimah syahadah, selagi itulah dia masih org Islam..

Anonymous said...

Saya amat kecewa dengan manipulasi fakta sejarah bangsa secara total yang dilakukan dengan penuh sistematik dan berkonspirasi.

Secara peribadi saya pertanggungjawabkan "kesalahan jenayah sejarah" tersebut kepada beberapa pihak:-

1. Kerajaan British & Sykt Hindia Timur yang banyak menipu Raja-raja Melayu dengan perjanjian2 karut dalam usaha mencuri kekayaan hasil bumi Tanah Melayu.
2. Raja-raja Melayu dahulukala yang sanggup berbunuhan sesama saudara sendiri dan bersekongkol dengan British ketika merampas Takhta daripada Sultan2 Berdaulat.
3. Raja-raja Thai, Burma dan Vietnam kerana menghancurkan ketamadunan Melayu Islam Champa, Patani, Kelantan dan Kedah.
3. Si Stamford Raffles & Munsyi Abdullah kerana mengarang penipuan sejarah.
4. Para penulis manuskrip hikayat Palsu yang bertujuan untuk menutup sejarah realiti.
5. TAR yang terlalu banyak mengiyakan kehendak British sebagai pra-syarat kemerdekaan. Ramai lagi pejuang kemerdekaan yang lebih nasionalis telah ditutup (sekiranya tiada "T" didepan dan "$" dibelakang nescaya TAR tak akan wujud dalam lipatan sejarah Malaysia, dan
6. Para sejarawan negara yang menerima bulat2 penipuan fakta sejarah tanpa mahu mengkaji kebenarannya.

"Sesebuah bangsa yang gelap sejarah ketamadunannya akan sentiasa teraba-raba mencari kejayaan di masa hadapan."

Wasallam.

Shitsurei Shimashita said...

khairul onggon~
saya setuju dan skrg byk org suka cakap org tak Islamik.

hood~
teruskan mengkaji sejarah kita.

zaidi ali~
inilah bangsaku yg suka jalan pintas dan malas berfikir luar dari kotak. Hujah yg bernas dan padat.

Anonymous said...

bagi fahmi pula...

kenapa bendera sekarang tak boleh ada ayat2 suci al-quran..

salah satu sebab .. orang ramai yg kurang memahami ayat2 al-quran...

disebabkan oleh itu... ayat2 suci terpaksa dibuang dari bendera...

kerana...
1 ) takut bendera yg tertera kalimah suci tu... dijadikan alas pelapik meja makan dan apa saja... kan bahaya tu...

2 ) simbol haiwan... tidak lagi sesuai sebab ramai ulama tidak setuju menggunakan simbol haiwan di bendera... walllahhulam

sorry ni info dari sumber2 yang terhad....

tq... sir.. :)

Shitsurei Shimashita said...

itulah keistimewaan Islam, selagi ulama berfikir dan mengkaji serta merungkaikan setiap permasalahan, Insyallah kita akan menang menghadapi musuh2 Islam. Maka keraguan2 itu akan pudar dan hilang dari diri kita dan mereka.

Ulama dan tabiin mesti menegakkan kebenaran. Yg benar itu benar, yg hak itu hak, yg salah itu salah. Tiada pengeculian

Wallahualam.

Shitsurei Shimashita said...

zaidi ali~ ada seperti seorang pengkaji sejarah. Kenapanya saudara mengatakan Munsyi Abdullah begitu? tentu ada sebabnya kan?

jenayah sejarah Malaysia didalangi oleh British dan juga pengkhianat bangsa. Menyembunyikan kebenaran utk melemahkan bangsa tanah jajahannya.

azlishukri said...

tulisan yang menyedarkan ramai orang.

Farahanani Amhazali said...

Kita kena kenal sejarah..
Baru kita dapat kenal diri kita..

Anonymous said...

People says "past is past, future is yet to be seen". It is absolutely incorrect!

We must study the past in order to avoid repeatable mistakes in our future. Events in the past can be contributed to a recollection of datas (stored in data bases). Nowadays almost every companies & governments have their own data base. Quality problems, clients' payment behaviour, legal cases, weapons of mass destruction tests etc. can effectively guide in a decision making process. Banks don't give loans to a financially troubled person. A criminal escapes harsh sentence on his first offence.

If we don't have those ACTUAL historical records, how can we conclude a correct decision? A simple YES of a wrong decision can cause a collateral damage to our nation!

A role model of a perfect historical data base is a JEWISH AGENDA. It's like a Standard Operating Manual with policies and complete guides to rule the world!
You can see the results now! How success they are? May they burnt in Hell.

Can we count how many wrong decisions have been made by our so called LEADERS commencing from TAR until the final weakening days of DSAHAB? That's is why we need historical datas to guide DSNTR making right decisions for our nation!

"Siapa tahu, mungkin British tidak pernah jajah Tanah Melayu...mereka hanya rakan SIMBIOSIS kepada pemerintah2 dahulukala?? Sama2 untung, sama2 kaya."

Bagi saya Jepun MENAKLUK & MENJAJAH (Perang, Siksa, Bunuh)...tidak British. Mereka masuk secara aman dan keluar pun secara aman-dengan poket yang penuh!

Regards.

Anonymous said...

Menjawab soalan empunya Blog.
Saya bukan pengkaji sejarah maupun sejarawan. saya minat sejarah sejak kecil namun minat saya dipadamkan oleh Arwah Datuk saya yang telah membakar buku-buku sejarah saya sewaktu sekolah rendah (tahun 1979). Beliau seorang Guru Besar di Kedah. Beliau "murka" disebabkan penyelewengan buku teks Sejarah, berhenti kerja guru dan bakar buku teks Sejarah saya. Katanya, "Kalau minat sejarah..jangan baca yang terpahat, kaji yang tersirat".

Munsyi Abdullah, murid2nya dan para peminat yang mengagungi Hikayat Munsyi masih menyatakan Orang Melayu itu orang asli Semai & Negrito, tidak bertamadun dan berasal dari banjaran Titiwangsa. Pejuang bangsa disebut Pemberontak. Penyamun British disebut Sir. Kampung moyang saya disebut Kampung Lanun. Sultan berdaulat disebut Penderhaka...raja perampas takhta disebut Tuanku!

Sememangnya panji2 bertatahkan Syahadah (nama Tuhan & Rasul) tiada layak dijulang oleh mereka yang derhaka kepada keturunan Rasul. Kalau Syaitan tunduk dengan Kalimah...mereka pun begitu jua. BUKAN SEMUA YER!!!

Wallahu Aklam.

Anonymous said...

err
aku orang kedah
what happened?
ades

Shitsurei Shimashita said...

to PJ,

jgn terkejut, just a discussion on Kedah history. Hang da lawat laman web tu dak?

saudara Zaidi Ali,

benar sejarah kita bagai ada yg tidak kena. Apa yg dihidangkan kepada kita bagai dibuat2 atau diubah utk menyembunyikan kebenaran.

sebagai cth: sejarah bermulanya bola sepak, akhirnya FIFA akui ia dtg dari negara China, sedangkan Anglo-Saxon menyatakan sebaliknya.
Nasib ada astro 555, bertambah juga pengetahuan kita (even da yg masih boleh dipertikaikan)