Saturday, February 14, 2009

Jom kita tengok?

anda ingin tahu tentang warna apa yang sesuai untuk anda mengikut tarikh lahir anda?

dan juga tentang jenis karier yg mgkn sesuai utk anda?

saya bukan ahli nujum atau tukang tilik~ hanya membaca dan belajar sekadar ingin tahu aja. bukan nak songsangkan akidah sesiapa pun. tak salahkan? kalo salah saya tak buat lagi.

bagimana mahu mengira? begini caranya:

  1. tulis tarikh lahir anda dalam bentuk nombor :19/11/1981
  2. campurkan mengikut pecahan: 1+9=10 , 1+1= 2, 1+9+8+1=19
  3. jumlahkan kesemua jawapan: 10+2+19= 31
  4. tambahkan nombor ikut pecahan hingga mendapat angka dari 1-9: 3+1=4
satu lagi contoh
  • 14/09/1941
  • 1+4=5, 0+9= 9, 1+9+4+1= 15
  • 5+9+15 = 29
  • 2+9= 11
  • 1+1 = 2
jika tuan/puan/saudara/saudari berminat sila berikan jawapan
saya akan beritahu melalui RUANGAN KOMEN ANDA
.
DINGATKAN INILAH HANYA SEKADAR UTK SUKA2 AJA, JGN PERCAYA KERANA APAPUN JUA DATANG DARI ALLAH YANG MAHA ESA.
jika tepat atau tidak ia hanya sekadar renungan, yg baik kita ambil, yg buruk kita buang jauh2.

15 comments:

Yatt said...

aku dah kira tolak tambah segala..jawapan yg aku dpt "4"..
so apakah erti d sebalik angka ni..hehe

caturist said...

Huh!... akupun dapat 4 mcm Yatt... apakah erti ini semua hhhmmmmm....

fahmi latiff said...

sains metafizik... kajian tingkah laku manusia yang berusia ratusan tahun...

iya ilmu ni bukan syirik....

bro.... emmmmm heheheheh.. ilmu ni ada hak paten... bro.... :)

khairul onggon said...

Nanti kira kat opis k.. haha..

Shitsurei shimashita said...

saudara fahmi latiff

adakah saya telah meng'copy rite' hak paten tersebut?

betul tu belajar lah apa ilmu pun janji bukan ilmu hitam wo!!! huhuhuk.

fahmi latiff said...

entah la.... heheheheh .. :)

PJ selamba said...

aku pun dapat 4
apasal ramai dapat 4 ni
aku tau...
mesto korang suka kaler oren kan
macam aku
haha

Storyfazz..... said...

i dpat 5..lain skit dri korang..huhuhu...jdi apa makna ni smua...thanks

sutera putih said...

Aiii,,,
salam,,,
Ana dapat ana punya nombor,,,
7,,,
Mean,,,???

abdrahim kassim said...

Nagaperang,
cuba kau tengok nasib aku 6.6.1958

IndukYati said...

Salam NagaPerang

IndukYati dapat 3 lah...apo ceritanyer tuu

wana said...

shaye no 11 lorh..
mende ekk..??
x sabar nk tau neh..

wana said...

ehh.. 11 plak.. 7 arr.. cilap2..
sila marah.. hehe

Shitsurei shimashita said...

Yatt~ dah jawap

Caturist~ dah jawap juga

Fahmi latiff~ TQVM for the info. Best wo!

Onggon~ ti kira k! masuk buku 555

PJ~ dah jawap juga jua

Storyfazz~ lagi dah juga. harap2 trima.

sutera putih_ dibaca dalam cahaya yg pasti tiba.

en.rahim~ lagi lah dah jawap

indukyati~ baru je jawab

wana~ lagi lah baru jawab

KEPADA SEMUA YG PARTICIPATE, SAYA UCAPKAN RIBUAN TERIMA KASIH. ANDAI ADA SALAH SILAP ATAU TERKURANG BAHASA HARAP DIMAAFKAN.

Izyan Nadirah said...

mine is 3, i wanna know the answer. menarik nye!;-)