Sunday, April 5, 2009

Z...................

kepada semua follower dan silent reader nagaperang yg ingin/sedang/bakal/sudah bercinta/nak dirikan rumah byk tangga/xda tangga/sudah berumahtangga

(sila bulatkan yg berkenaan sahaja)

hayatilah bait-bait kata di bawah ini seadanya


Akan ku pintal buih-buih
Menjadi tali mengikatmu
Akan ku anyam gelombang-gelombang
Menjadi hamparan ranjang tidur mu

Akan ku tenun awan gemawan
Menjadi selindang
Menudungi rambut mu
Akan ku jahit bayu gunung
Menjadi baju pakaian malam mu

* :
Akan ku petik bintang timur
Menjadi kerongsang meyinari dada mu
Akan ku jolok bulan gerhana
Menjadi lampu menyuluh rindu mu
Akan ku rebahkan matahari
Menjadi laut malam mu
Menghirup sakar madu mu

** :
Kekasih...
Hitunglah mimpi-mimpi
Yang membunuh realiti
Dari syurga illusi

dan terutamanya pada kirana dan mrs.dey yg nak tawin ti, happy2 slalu n take good care :)

8 comments:

.anakBISAYA. said...

hehe...

so nice..ska poetry cm ni :)

jap..kalau nak gariskan boleh?

Shitsurei shimashita said...

anakBISAYA~
buli bah kalo ko :)
tq coz suka poetry ni hikx3

khaLifah feDi said...

emmm mendlm tue!!!

kaum muda yakuza said...

ko ni org mana? sabah? sarawak? n9?

mrs.edy said...

bro..maceh..sweet sgt2 puisi tu..

pink_butterfly said...

utk yg single mingle cm rama2 ni plak cmna naga???


xada puisi ka?

fahmi latiff said...

sedap juga puisi ni yer bro..:)

kakyong said...

salam dik naga

bila sudah kahwin nanti

sila lah merajinkan diri menyental kain2 yg berlonggok belum berbasuh (ni kes bila anak dah 2@lebih)
ringan kan tulang bantu isteri menyidai kain diampaian
basah2 kan tangan membantu isteri membasuh pinggan mangkuk
lentur2 juga lengan & tangan mu untuk memandikan bayi tatkala isterimu dalam pantang
dan banyak lagi lah.. tak tersebut...

kerana itu lah yg akan menjadi tali pengikat kasih sayang kalian berdua & anak-anak...

usah hanya berlagu sayang masa tgh dok kemaruk cinta ni.. !! :D

empunya blog bila lagi??