Saturday, May 2, 2009

Dugaanku


Jiwa ku yang suram
Malam yang panjang ini
Aku bersendirian
Merenung kehidupan
Memikir kesudahan
Pada siapakah hendak ku curah keresahanku

Aku berpaut pada sejengkal tali cuma
Itulah yang ada sementara aku
Hidup di dunia ini
Inikah dugaanku inikah kesempatan
Haruskah ku terus atau membiarkan
Ianya berlalu

Dekat di depan mata berat meluah kata
Terpendam segala apa dirasa sekian lama ini
Apakah kita nanti tiada dapat serasi
Ataukah hanya aku bermimpi untuk memiliki

Kesempatan yang datang tiada ketentuan
Mampukah ku memandang di kejauhan
Tak kesampaian
Sering terbayang-bayang tinggi lagi harapan
Entahkan ku sempat ataupun tidak

Untuk bersama mu

p/s: kasut tuk hanyalah simbolik dalam mencari sinar abadi

11 comments:

SRISUFI said...

Salam bro..

sangat suka karya ini bro...ada yang tersirat...

teruskan bro

khaLifah feDi said...

wah naga..sgt mndlm tue!!!

Ivy Metaga said...

waduh2...tersentuh hati bila membaca karya ni
naga sy mo gurau kejap yer, kejap jak....kalo malu mo luahkan, sy bole pinjam kan topeng otromen sy hik hik...ampunnnn naga jgn mare..senyummmm...:)

anak laut said...

puisi yg sangat menarik...

teruskan berkarya..

mr coklat said...

tak sangka naga pandai bermadah pujangga.. cayok2!! he..

irbika said...

kuatkan semangat anda WAHAI NAGA PERANG! nanti tak kuar api kang nak menyembur!!!

kasih said...

Hmm... mood kamu sama dengan mood ku... Tahniah!!! :P

khairul onggon said...

NagaPerang.. aku tau simbolik kasut tu apa.. esokkan kita menggenmpur satu malaysia.. Sabar.. kasut itu bisa jadi senjata.. tunggu saja kemenangan kita menjayakan misi negara.. cheewah.. :)

Love Histories said...

yap, nice.. but not deep.. sori

John Iverson said...

Dugaan tu sbnrnya meninggikan darjat kita...

Shitsurei shimashita said...

srisufi~
sri takkan tak pernah dgr karya nie? huhuhuk!!

kf~
memang mendalam sgt sampai jadi gile aku jap :)

ivy~
nak otromen...otromen apa ivy ada?

anak laut~
karya orang lah tuan, saya tukang publish jer.

mr.coklat~
saya pandai gi fatwa pujangga ja. ti saya bikin k.

irbika~
okey bos! weeeeeeee :)

kasih~
adakah instict kita serupa??
lalalala :p

khairul onggon~
ya, betul tu! kita gunakan sepatu kita tuk berjuang. Takbir !!!

love histories~
hehehehe...takut wo dalam2 nie ;p

josh iverson~
ya betul tu! no regret if u want it to be happen :)