Sunday, June 21, 2009

TONCIT

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Akhirnya
Kepulangan ku ke tanah semenanjung membawa seribu pengharapan.
Perkelanaan ku ke tanah kenyalang mengajar aku erti kehidupan
Di sana ku temui damai di hati walau sebenarnya bukan itu yg ku cari.

Namun gelak ketawa, senda gurau yg sering membayangi hari-hari di sana
Membantu aku melupakan seketika masalah utama
Sesungguhnya aku berterima kasih kepada si dia
Yang berjaya me'toncit'kan diri ku semula
Serta membawa kembali senyuman sukmaku sediakala

Siapakah gerangan orang itu yang berjaya melafazkan kalimah kegemaranku dgn sempurna
Ternyata aku amat merindui dirinya
Jika ada rezeki pasti kita akan bersua semula...

p/s: syhhhh......nagaperang mengila semula.

lagu di bawah sering ku dengar saat sungai sarawak mengalir lesu.
tika angin bayu bertiup lembut membawa hati pergi

16 comments:

haruan tasek said...

balik kampung sudah jumpa awek ya... ati banyak senang

Su iJamm said...

'si dia' tu bukan mr cheah kan? kan?

[h]einsen said...

setelah berjaya ditoncitkan, diharap nagaperang dpt berkarya dgn galaknya di sini heheh..

♥ cik intanurulfateha ♥ said...

.hye abg!
.welkem home :)

Ivy Metaga said...

welcoming back naga....besttt lah kumpul2 dgn blogger dari sarawak kan
toncit..toncit..bolih bah kalo ko....lalalala

Shitsurei shimashita said...

haruan tasek~
balik kampung orang lah bro..mencari ketenangan jak.

su ijamm~
ya betuk 'si dia' tu bkn lelaki..hehehekk!!

moMmY miMiL said...

halo nagaperang..
welcome back..
kami merindui karya2 nagaperang..hehehe..

mrs.edy said...

welcome back bro..

AmirFX said...

Hahahahahahaaaa.... Lawak gila lagu tu.. Nama pun dah abis lawak.. Muchtin Alatas... hahahaaa... Pakai beret lagi tu.... Aduhhh... Tak dapat aku nak komen dulu.. Nanti lah.... hahahaa...

Khairul Antasha said...

wah...wah...naga..balik dr kenyalang tterus ada si dia..hehe..

lili11 said...

Balik kampung? Mesti hepi ... Best!

John Iverson said...

Siapakah gerangan orgnya tu? hehehe

helena's said...

lamanye ilang..sawang da blog ni..hehe

nyway sehat ke naga??

Kenny De said...

hehehe.. kenal2kan dier ngan kter org bro.

khairul onggon said...

Shahsan.. bila lagik ko mo berporet-moret dgn aku.. Esok hari Selasa aku masuk kerja.. kita kerjakan si Bujang lelang nak?? ehek..

sailermoon said...

ooooo....
curang ktk ngan kmk oh...
xpa mun kmk tauk capa sidia ya siap nya