Tuesday, June 23, 2009

Misteri

Semalam aku menerima sebuah panggilan misteri di saat aku sdg menikmati mkn malam. No yg tertera aku tak kenal tp last2 aku angkat jugak... ingatkan opizmate aku pakai nombor baru.
Yg menjadi hal yer..tiba2 jer bro mana sound2 gua kata gua kacau adik dier. Apa lagi berasap lah gua. Siap mamat ni cakap dia polis..lagilah gua berangin. Terus gua sound dia.

Aku: "lu balai mana bro? Gua tak heranlah! Ada brani lu bgitau lah"

Mamat: :kamu jgn main2 r..u tinggal mana? nama u sapa?"

Aku: " Lu sibuk pahal? Gua tak kenal lu pun?" Kalau lu polis, jap lagi gua gi IPK"

Mamat: " Wah, sombong yer u nie! U nampak nie?"

Aku: " Nampak aper bro? Lu sakitlah"

Mamat: " U anda sms tak kat hp saya"

Aku: " Lu pun wa tak kenal, yg lu call gua byk kali mana u dapat no nie?"

Mamat" "adik i guna hp nie, so i check lah?"

Aku: " Sorilah bro, gua tak kenal sapa2 pun dr no nie." Better lu check dgn adik lu 2. Lainkali jgn main langgar jer"

Mamat: " oh yer ker? Ok, ti i check. Sori r."

Semasa aku bercakap dgn mamat nie, aku pandang hp aku kecik sgt. Kalolah ada depan aku skrg. mo bertumbuk aku tp nasiblah takde. Kemudian, timbul rasa risau~ mamat ni hackers ker.
Mana tau dia leh trace maklumat aku ikut no hp..so while he ios downloading my information..dia layan borak dulu. Serammnya..harap2 takde aper2 yg berlaku.

Kepada yg lain, hati2lah bila menerima panggilan misteri. Mana tau skrg nie org terlebih terer, macam2 ada dan boleh jadi.


LAGU DI BAWAH TUK CIK SARAH (niceqhita aku)...dia suka lagu nie.
Dan mamat dalam vc nie tak kukenali


20 comments:

cik helena said...

sape tu.pelik2 je kan..men terjah jek..

haruan tasek said...

aku kalau orang tak kenalkan diri... cut off le jawapanya..

She said...

btol2!
skrg ni mcm2 benda bole jadik..
knkdg, benda yg x terfikir dek akal..so, berhati2 la ye?

SRISUFI said...

salam bro..

wah...lama tak nampak bayang ye..

~menyirap je kena panggilan macam tu...adehh~

sihat bro?

Khaisya said...

misterinyaaaa

Na Shari said...

Bawak2 bersabar ye...

Yanmie said...

salam..

hehe..mesti terkejut dpt panggilan mcm tu kan..tetiba aje main serbu..huhuhu

AmirFX said...

Uishhh... Bahaya betul skrg nie... Hati2 je lah... Dulu aku pun pnh kena... Nasib dia tak kol lagi...

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

klu saya... buat2 xdgr... pastu cut off... lepas p kat centre soh dorg trace n confirm dorg tlg nyer... mmg lah agak rumit tp safety comes 1st...

Anonymous said...

Salam bro.
Lama tak dengaq habaq...semoga sihat selalu. Penyakit mengganggu privasi orang ni diorang blaja dari along dan bank-bank pengutip hasil riba.

kayghani said...

pernah gak dapat panggilan gini..kata aku kacau bini dia..aku maintain je la..tak marah2..maybe dia bosan kot sebab aku cool je,dia terus off..haha

Anonymous said...

bag je satu bro..hahaha.. main tibai je nak cari pasal.hhihi..

Caynie De latest track "Kiss Kitak Thru The Phone Just release! check em' out @ youtube,myspace.com/caynie n blog tellian villa!

balqissy said...

erk? memang pelik. misteri. lama dah x kena prank call ni. yang peliknya, laki kacau laki. mungkin dia ingat tu no perempuan kot~ nk gatai2 ker. huhu

MuMMy 2 Haqq said...

kalo adik dia cun bagus gak..hahaha

Ivy Metaga said...

misteri sungguh kan pemanggil tu, sapa tu ohhh...

kaum muda yakuza said...

ada 0137019250..dtg bwk famly ke?

intanurulfateha said...

.lagu utk kite x de puN!
.majuK! :(

Felicia F. Ramzi said...

sabar lah no, kalau someone buat saya mcm tu, mau kena balik jugak kot..

SEN said...

heheh..klu nak kne kan org tu balik mmg no 1...

Sharif John said...

Sy pn risau jgk klu dpt panggilan mcm tu... seolah-olah ada agenda lain... Xpe bro... klu pape, call sy... haha