Saturday, June 27, 2009

Dimensi

" sesuatu yg tak di sangka, seringkali mendatangi kita"

berkumandang lagu Kenny, Remy & Martin dalam suasana hening petang ini. Perjalanan yang berliku-liku tak terasa saat perasaan melayang-layang di awangan. Rakan-rakan yang lain ternganga tidor keletihan akibat kerja dan rehat yang kurang.

Sesekali mata melilau mencari imej atau objek yg menarik untuk habuan kamera ini. Yelah, beli mahal-mahal tapi tidak digunakan semaksimumnya. Ala, sebaik digital, kalau pakai negatif mahu betul-betul imej itu selari dgn naluri kita. Kalau tak asyik kerugian duit dan filem jelah.
Namun dalam hati bukan itu yang di cari...yang di cari kedamaian hati. Adakah aku berhak berada di sini atau kerana terpaksa dalam suka..

Entahlah...yang pasti masih ada sesuatu yang buat aku sentiasa teringat buat selamanya. Walau jauh mana aku pergi, ia tetap menghantui. Aku kembali memikir dan cuba mengingatinya semula...

bersambung

7 comments:

khairul onggon said...

Wei... sape kata kawan2 ko yg lain sedang tidur?? skrang 1.20pagi aku ni ha batman belum tido lagi sbb ptg tadi aku keracunan McD ehek.. aku tido jap so mlm takleh tido..

Apsal lak menjiwang mlm2 buta ni? jiwang ngan Tuhan ke? ni penangan program "Pembersihan Jiwa" ituari... tu la.. tak ikut ktorg makan tosei garing kat kedai mamak mlm tu ehek..

haruan tasek said...

wah naga perang dah ada snow kat sini..hu..hu cayok-cayok... mengingati siapa sekarang nie...

Ivy Metaga said...

naga...mmg ambik masa tu, apa2 pun roger2 jak kita, laut china selatan sangggup ku renangi wah ha ha ha...
sori2 gurau2 plak, kang kena penampar jepun naga baru tau hehe

moMmY miMiL said...

vah..vah..vah..
berjiwang2 ngan lagu kenny, remy n martin tuh...ekekeke..i loike dat song..

eh! apa sambungannye..x sabo nk tggu n3 tuh..

Caynie De said...

ingatkan lagu kenny ni tadi..hahahaha

John Iverson said...

Luahan hati yg menenagkan bro... Kamera jenis apa tu? Jgn igt sgt perkara2 yg menyedihkan bro

Shitsurei shimashita said...

onggon~
hahaha..pembersihan Jiwa tahap 3 skrg nie. Tosei??? buli bah kalo ko.
mcmana leh keracunan sdgkan sijil dah ada.

haruan tasek~
mengingati yg telah pergi...

ivy~
takkan lah naga mo tampar ivy yg comey nie..
mesti..saya tetap roger ivy...buli bah kalo ko.

mommy mimil~
tunggu... lagu tu make me remember someone

caynie de~
hehehehe..lagu ken tu kmk mo publish kat blog kmk ti..leh tak?

john iverson~
hehehe..canon jer. Biasa jek..
taklah melayan prasaan, just terkenang... :)