Saturday, June 27, 2009

Ibu & Pasangan

bacalah sambungan cita semalam ini..............

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

10 comments:

Khairul Antasha said...

huhu...btl2...hargai mak semntara mak msih ada...hmmm...terkesan d jiwa...

eMBuN_mALaM said...

kmk sayang ngn mak kmk... nya xsihat time tok... huhuhuuuuu...

sutera putih said...

huhuhuhuhu....
RINDUUUU makkkkk....
huaaaaa....

Caynie De said...

ape yang dikata bro naga mmg betul tpi nasib baik ken ni anak yg baik..hehehe.. ken syg mak ken

John Iverson said...

Renungan yg baik bro... Terima kasih... Sayang ibu membawa ke syurga

[h]einsen said...

btl kadang2 kita terlebih utamakan org lain dr ibu sendiri..time ssh2 baru la nak berbalik kpd ibu sendiri..xpe, tiada org yg lebih setia daripada ibu sendiri..

-WaN- said...

biase aa manusia.time susah baru nak ingat Tuhan.time susah baru nak kembali pada keluarga...

harapnya aku tergolong dlm golongan ni...

moMmY miMiL said...

hargailah ibu sementara masih ada..
bagi yg dh xde ibu mcm weols ni, hanye mampu utk merindui saat2 bersama ibu..

Wana said...

huhuhu... sedey gak ehh... hehe... bro nangis kahhh..??

sorry lama x masuk.. bz kitt... hmm.. sombunk ohh skrg..

Shitsurei shimashita said...

khairul antasha~
ya betul....

embun malam~
dah sihat ker? samalah kita.

sutera putih~
doakan mak2 kita semua..

caynie de~
caiyok!caiyok!

josh iverson~
syurga di bawah tapak kaki ibu, bro

heinsen~
ibu!ibu!ibu! bapa...

wan~
Insya Allah..kita smua tergolong dlm golongan yg berjaya

mommy mimil~
ya betul tue..

wana~
mana ada sombong...
kurang lebih sedey lah