Tuesday, July 7, 2009

Kepak

Hari ni pagi2 lagi aku dah bertolak ke Papar kurang lebih jam 8 dan perjalanan mengambil masa kira2 sejam lah. Pemergian aku kerana ada misi mustahil aku nak buat di sana. Sepanjang perjalanan aku menikmati pemandangan landasan keretapi Sabah, Kem Lok Kawi, bukit yg agak curam (lupa lah namanya) dan perkampungan sekitarnya seperti Kg. Buang Sayang.

Sampai ke Pekan Papar, aku berjalan di sekitar pekan OKK Haji Mahali sebelum menaiki van sewa di Pekan Hj. Tahir utk ke Kg Kuala. Sampai di sana, aku kesesatan kerana tersilap alamat plak. Lalu aku merayau-rayau di sekitar kg tersebut dan snap jgklah beberapa keping gambar.

Setelah selesai misi mustahil aku di sana, aku bergegas pulang kerana hari mcm mo hujan. Ta[i sempat jgk aku gi beli roti dan air soya dari South Bakery kot (lupa lagi namanya).
Dan aku benti di Terminal Wawasan sebelum naik bas NO.11 iaitu kaki aku lah ker hotel. Ikut hati nak aku terus ke Sandakan tapi dah lambat sgt. Tiket pun tak booking lagi dan barang2 pun tak bawak.

Sebagai memenuhi aktiviti petang, aku gi melayan Padang Merdeka sempena kempen beli brgab tempatan..tp menghampakan sungguh barangan yg ditawarkan. Kira2 leh dapat kat tempat biasa jek. Ada yg ingat jual barang elektronik buatan Malaysia dan diskaun yang hebat. Ini macm lepaskan batuk jak..aparaaaaaaaa

Pastu aku memanjat bukit bendera tuk tgk apa yg ada. yg ada hanyalah Menara Jam, tempat meninjau dan Astana serta kawasan yg dikatakan menjadi singgahan askar Australia sewaktu zaman perang dulu. Kesan penempatan dah takda tapi memori tu masih ada bagi mereka yg masih hidup lagi.

Dan malam ni aku gi tapau bkn SATAU k bakso dan sayap ayam kat Anjung Samudera di sekitar pasar filipina. Ramainya umat manusia kat sini tapi xlah aku lepak makan kalo xda member...takda feel beb.

Akhir sekali shopping di pasar malam Kg. Ayer lah sebagai penamat aktiviti aku malam ini..jumpa sok lagi Di Ranau.........

5 comments:

AmirFX said...

Wah2.. Byk bestlah dpt jalan2 nie... Makan pun byk jugak... haha...

moMmY miMiL said...

misi apa plak ni en.naga??
mak kompius la..
tp yg best, dpt jenjln byk tempat.
sambil menyelam leh minum byk air..hehe..

Ivy Metaga said...

hehhee...kepak??

kepak ayam hahaha..

gurau2 jak aaaa..

anyway enjoy!!!!...:p

sailormoon said...

jeles nar kmk dengar

p sik pa lah...ole2 jangan lupak

khaLifah feDi said...

emm.....sesat jln dh..