Monday, August 24, 2009

Gula oh Gula

Kenapa secara tiba-tiba kita kekurangan stok gula? Aku baru balik dari Utara dan bertanyakan kepada penduduk negeri pengeluar gula negara dan negeri jirannya.Jawapan yang aku dapat adalah lebih kurang sama iaitu (antara benar atau tidak, anda semua tentukan)

GULA ADA tapi WANG YANG DIJANJIKAN TIADA.
wang apa?
SUBSIDI YANG DIJANJIKAN KEPADA PENGILANG

DAN
PERKARA SEBENARNYA IALAH IA MERUPAKAN MAINAN RETORIK MEREKA YANG BERKUASA.
UNTUK APA?

" macamana saya mau support u kalo income saya macam tu jugak, jadi kasi saya buat ini keja itu untung kita boleh kongsi dua. U senang, i lagi senang. Itu orang mesti mau pakai punya, takpa pasni stok mesti ada punyer...SABAR R kasi wa untung dulu, u pandai2 lah handle"

7 comments:

~0~ said...

kejinya pemimpin itu la sebabnya

balqissy said...

ini yang nak cari bapa gula ni~ hu~

Ivy Metaga said...

sy pun nak mengeluh sekali..gula oh gula...

Signorina Syima said...

haish.. cakap jangan sebarang cakap... kang tak pasal2 kena ISA..

nagaperang... ekonomi kita dikuasai kaum apa??? jd time ini lah disengajakan untuk mengena kita kaum melayu ini...

kat sini gula pun hilang secara misteri tp sebab kita guna saluran yang betul, melayu2 kita akan "selamat". cuma bila melayu2 kita ni nak buang sikap tamak???

Nagaperang said...

ms. syima
salam, makasih atas komen saudari.
ya betul org tamak selalu rugi tapi lebih rugi lagi org yg membayar kerugian itu iaitu kita sendiri.

Nagaperang said...

O~
hehehe, keji dan kejam.

balqissy~
yelah kan asik ibu gula jer, bapak yer mana...hahaha

ivy~
betul tu ivy, yg peliknya setiap kali rampasan, yg dirampas adalah gula guni. bukan gula dah siap peket.

job said...

亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,
三級片,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,成人圖片區