Saturday, November 28, 2009

Janji Part 3

Hari ini aku telah dikurniakan dengan nama yang akan kekal selamanya. Mungkinlah kerana kesannya sudah kurasa. Semuanya bermula dengan satu sesi perkenalan antara senior dan junior bertempat di tepi padang.

Biasalahkan, dalam satu tempat banyak sangat nama yang sama hingga naik keliru. Tambahan lagi bagi fakulti aku ini, sebelum masuk lagi masing2 dah ada nama gelaran sendiri. Kadang2 bila orang sebut nama sebenar mereka, naik keliru plak nak mencari. Kena plak yang tanya orang tua mereka, lagilah bingung dan pada saat itulah diaorang tahu nama anak mereka dah bertukar.

" Nama?" tanya senior aku pada kami yang baru sertai permainan itu. Bukan tak penah main tapi kerana sebagai budak baru kenalah hormati yang lebih tua. Maka sorang2 sebut nama mereka dan sampailah kepada turn aku "Shaharuddin". "Hmmm, nak panggil ko apa ek?" "Din kot" jawab aku selamba.

"Pa ler Din, dah ramai sgt tu...tukar2! Ok, skrg ko punya nama dlm team ni Gin"Aduh, pa lah diorg ni tp ok gak tu, unik n catchy nama tu.
Maka, mulai hari tu hinggalah kini dan mungkin selamanya kot nama tu melekat dalam kepala otak sebahagian member2 aku (75%).

7 comments:

Unknown said...

salam...setiap manusia akan usaha dengan sungguh terhadap apa yang diyakininya.......kita sebagai orang islam...kene yakin bahawa ,kita akan mendapat kejayaan apabila kita mentaati perintah Allah dengan cara yang dilaksanakan oleh baginda saw....

kirana said...

Sori la encik! I ni colour blind skit. U pnya font colour dgn background colour tu memeningkan kepala I. Makan panadol jap!

cik helena said...

naga,,nape tulisan tak nampak?cane nak bace ne?

kirana said...

Ok dah nih! Dh boley baca dh. Eheheheheheh... dtg jgak ko btandang ke rumah Kirana yer! Time kacih... bukan ape, lama tak bsembang2 kosong smbil minom air kosong. Selamat myambut Maal Hijrah!!!!

anak laut said...

saya pun mcm tak nampak juga..

atau mata den ni ada masalah..

huhuhu.

salam maal hijrah buat bro..

Sufy said...

hehe..1st time dtg blog ni..best plak...:)

Shitsurei Shimashita said...

anak pendang~
insya Allah

kirana~
maaf yer

helena~
maaf maaf yer

kirana~
makasih yer...insya Allah

anak laut~
maaf maaf maaf yer

sufy~
makasih yer....sharing is caring