Saturday, November 13, 2010

Naik pangkat...

(gambar hiasan- pakcik tu tgh baiki selipar aku)

Salim secara tiba-tiba dipanggil ke bilik Pengarah.

Pengarah: “Awak tahu kenapa saya panggil kamu ke sinii?”

Salim: “Tahu tuan, untuk kenaikan pangkat saya kan?”

Pengarah: “Kamu belum setahun di sini, masuk sini kamu jadi Dispatch, seminggu kemudian jadi Sales, sebulan kemudian kamu saya lantik jadi Sales Manager, dan setelah tiga bulan, kamu saya lantik jadi Wakil Pengarah. Bulan ini saya pencen kamu gantikan saya ya?”

Salim: “Terima kasih tuan….”

Pengarah: “Itu sahaja yang boleh kamu katakan?”

Salim: “Laaa.., Ayah kan dah janji kelmarin?”


Sumbangan: Aidil

5 comments:

Khairul Onggon said...

kerja pakai kabel daaa... zaman sekarang ni pun semua mintak kerja pakai kabel. Klu sektor gomen lagi kuat kabel.. Kerja pakai kabel ibarat potong line rezeki org.. hehehe... wallahu'aklam.. fikir2kanlah.. (Ustaz cakap)..

Melle Abadi said...

wow begitu pula

Shitsurei Shimashita said...

wa kaljis~ skrg org sudah fiber optik
lg bagus wo...blum tanya sudah tahu lu boleh ker x bleh

melle~ best kan kalo gini..hihihi

Faizal n Fashitah said...

Lerrrr... kisah anak n ayah rupe nye.. patut pun sekejap gilerr naik pangkat hehe..

Shitsurei Shimashita said...

audio~ hahaha...mslhnya company tu 2 org jer yg keja..tu yg cepat naik pangkat 2