Friday, March 19, 2010

Sindiran dan peringatan

Semalam aku dan org tua ku menonton rancangan realiti Adik-adikku di TV1. Rancangan ini merupakan terbitan JAKIM dan aku amat bersetuju jika program ini diperluaskan lagi. Sesungguhnya program ini memberi banyak tunjuk ajar dan peringatan walau ia melibatkan kanak-kanak.
Kehadiran para VVIP menyemarakkan lagi pertandingan akhir program ini dan setiap isu yg dilontarkan oleh para finalis diharap dpt menyedarkan kita golongan dewasa. Sindiran, kiasan dan susun kata para peserta amat mengagumkan jika berdasarkan pada tahap usia mereka.
Nak ku ulas mungkin tidak tepat namun jika ada ulangan tontonilah dan jika ada pihak yg dah upload ke youtube, layarilah.

http://www.islam.gov.my/adik2ku/index.html

5 comments:

cik helena said...

tak penah tengok..tp nak tengok lah..hehe

Khairul Onggon said...

farihin nye idea kan?? kan?? kan??

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

embun ada tgk... mengalir air mata tgk adik yg buta tu... n then sayu ati bila dgr adik2 tu pandai mengaji n sgala... klu AF org blh sponsor bpuluh ribu, kenapa xde org nk sponsor prog mcm ni kan...? *terharu tgk si juara dpt hadiah pakej umrah... kita ni bila lagi kan...?*

Faizal n Fashitah said...

Wahhh idea show baru. Nanti la cuba cari lam Youtube ehek XD

Shitsurei Shimashita said...

helena~ cubalah cari ti yer. memang bermanafaat.

kal jis~
tul2...atoi :)

embun malam~
mama pun sampai nangis2 tgk..gitu juga para hadirin. Semoga semua mendapat rahmat n berkat dariNya dan manafaat dr program ini.

Bro Audio~
bagus2!! cubalah cari tp mgkn lambat kot coz baru lg.